W minioną środę,  czterdziestu uczniów Dwójki ze wszystkich klas z dyrektorem szkoły i dwoma  opiekunami wyruszyło w podróż do Vechty w Niemczech,  na zaproszenie  wielkiego przyjaciela II Liceum – Hansa Höffmanna. Celem wyjazdu był udział w niezwykłej uroczystości – konsekracji kaplicy Św. Jana Pawła II, wybudowanej w siedzibie firmy Hansa w Vechcie.

Zaproszenie dla nas Hans wystosował w trakcie naszej wielkiej, trwającej 8 dni ubiegłorocznej wyprawy do Rzymu. Wtedy właśnie ofiarowaliśmy mu w upominku witraż przedstawiający Jana Pawła II. Na poświęcenie kaplicy Hans zaprosił wszystkich uczniów szkoły, jednak maj to czas egzaminów maturalnych i ostatecznie do Niemiec wyruszyła delegacja szkoły. Jak podczas każdego z wielu wcześniejszych wyjazdów, Hans zapewnił nam możliwość zwiedzania – tym razem stolicy Niemiec – Berlina.
Pod opieką nauczycieli –  Beaty Szczepańskiej i Cezarego Wójtowicza oraz dyrektora  Tadeusza Szczepańskiego w środową noc wyruszyliśmy do Berlina. Cali i zdrowi dojechaliśmy rankiem do miasta, w którym życie toczy się całą dobę. Tłumy ludzi i mnóstwo wycieczek z różnych stron świata przemieszczały się centrum miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Reichstagu- gmachu dawnego niemieckiego parlamentu, a potem kolejno: bramę Brandenburską, Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, Checkpoint Charlie, Bebelplatz- na którym w czasach III Rzeszy palono książki, Humboldt Universitat, Zeughaus i Muzeum Pergamońskie, które wywarło na nas ogromne wrażenie. Smaczna kolacja i komfortowy nocleg pozwoliły wypocząć po niezwykle intensywnym zwiedzaniu.  Kolejny dzień rozpoczęła podróż do celu naszej podróży – Vechty. Po ośmiu godzinach jazdy jesteśmy na miejscu. Oglądamy ogromną posiadłość, flotę autobusową Höffmanna, i oczywiście miejsce od którego wszystko w naszych relacjach z Hansem się zaczęło – odlaną w brązie figurę  Jana Pawła II .

W uroczystości poświęcenia kaplicy wzięło udział wielu znamienitych gości – Ks. Abp Emery Kabongo, który dwukrotnie już gościł również w II Liceum w Starachowicach, biskupi niemieccy, przedstawiciele władz samorządowych, rektor i profesorowie Uniwersytetu w Vechcie. Na specjalne życzenie Hansa zaśpiewaliśmy świetnie zaaranżowaną na głosy ulubioną pieśń naszego papieża „Barkę”. Po zakończeniu części oficjalnej wykonaliśmy jeszcze kilka pieśni – góralskie „A my Wom zycymy”, „Gdy kiedyś Pan powróci znów” czy „Kein schónes Land in dieser Zeit” w języku niemieckim. Uroczystość zakończył elegancki raut na świeżym powietrzu.  Kolejny nocleg, a po śniadaniu jedziemy się pożegnać z Hansem. Hans znajduje chwilę aby nas oprowadzić po firmie, pokazuje cenne pamiątki po Janie Pawle II i dziękując nam za przyjazd podkreśla, jak ważna była dla niego nasza obecność na tej uroczystości. Na drogę błogosławieństwa udziela nam  ks. Abp Emery Kabongo i  wyruszamy w powrotną drogę do kraju. Nie zabrakło pamiątkowych zdjęć, a chwile, które przeżyliśmy na pewno na długo zostaną  w naszej pamięci.