O tym, że lekcje języków obcych w Dwójce wykraczają poza szkolne sale wiedzą wszyscy. Uczniowie Staszica mają wiele okazji, by w praktyce wykorzystać to, czego nauczyli się „w ławkach”. W dniach 2-6 kwietnia grupa słuchaczy j. hiszpańskiego z opiekunami – Agnieszką Pędzisz – Nogajską i Anną Kawalec zrealizowała projekt językowy w Hiszpanii.
Uczniowie mieli okazję przeżyć wspaniałą przygodę na jednej z hiszpańskich wysp – Majorce, a w tym: poszukać śladów sławnych Polaków (w Valldemossa), nacieszyć się bajkowymi widokami (Sa Foradada, Es Colomer, Calo des Moro i Cala s Almunia), zwiedzić miasta (La Palma) i miasteczka ( Pollenca, Cala D’Or, Sóller), być w kontakcie z naturą, podejrzeć życie Hiszpanów “od kuchni”, uczestniczyć w koncertach w niezwykłych sceneriach (jaskinie Drach). O tym, jak mijał pobyt informowaliśmy w szkolnych mediach społecznościowych. Teraz przyszedł czas na podsumowanie!
Czego nauczył nas projekt?
-że warto podejmować wyzwania językowe i przełamywać strach przed mówieniem w języku obcym,
-że zasób słownictwa zawsze można poszerzyć,
-że każde schody są do pokonania (nawet 365 stopni w Pollenca),
-że praca z autentycznymi ludźmi w autentycznych sytuacjach jest bardzo efektywna,
-że warto otworzyć się na inne kultury i innych ludzi,
-że czas spędzony w gronie uśmiechniętych osób mija szybciej (za szybko),
-że łączenie historii z turystyką, geografii z muzyką, mitów greckich z pływaniem jest bardzo przyjemne ;).