W dniach 16-21 kwietnia 2024, grupa 104 uczniów wraz z opiekunami miała możliwość poczuć się prawdziwymi Londyńczykami. Dwie anglistki z II LO, p. Anna Malinowska i p. Dominika Gorzkowska, obie z zamiłowania podróżniczki, zrealizowały swój wieloletni pomysł na wycieczkę szkolną do Londynu i przybliżenie uczniom kultury Wielkiej Brytanii. Wyjazd koncentrował się w 100% na stolicy Wielkiej Brytanii i jej największych atrakcji.

Londyn to trzecie największe miasto Europy, położone nad Tamizą. To multikulturowe i słynące z niesamowitej różnorodności miejsce zrobiło na nas ogromne wrażenie. Mieliśmy możliwość obserwować na co dzień charakterystyczne symbole takie jak czerwone autobusy, budki telefoniczne, czarne taksówki a także specyficzne skrzynki pocztowe. Towarzyszyliśmy Gwardii Królewskiej przy Pałacu Buckingham w typowej angielskiej pogodzie – czyli deszczu. Zwiedziliśmy muzea które w Londynie są na najwyższym, światowym poziomie, jak choćby British Museum, Tate Modern, Muzeum Historii Naturalnej czy Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds. Wpadliśmy na chwilę na peron z którego Harry Potter opuszczał Londyn do słynnego Hogwartu, przeszliśmy przez kilka ikonicznych miejsc : Soho, Chinatown, Leicester Square, Trafalgar Square, Piccadily Circus oraz Covent Garden. Zgubiliśmy się w uliczkach aby poczuć wyjątkową atmosferę miasta, zanurzyć w popkulturze graffiti, poczuć smaki wszystkich kuchni świata. Rejs statkiem po Tamizie oraz przejażdżka London Eye – 135 metrową karuzelą z obłędnym widokiem na miasto to była chwila relaksu, refleksji i zebrania sił na dalsze atrakcje miasta. Ostatni dzień zakończyliśmy we wschodniej części Londynu – Greenwich, przez którą przebiega południk zerowy.

Można spędzić w Londynie całe życie, odkrywając kolejne części miasta i nie przestałoby ono nas zaskakiwać. Przez te kilka dni na pewno odkryliśmy, że jest to miejsce nieskończonych możliwości. Mamy nadzieję, że wielu z nas wróci tutaj ze wspaniałymi wspomnieniami.