W dniach 25 – 28 września 2018r. uczniowie klasy 3c i 3d pod opieką profesorek p. Anny Wójcickiej, p. Katarzyny Orłowskiej i p. Izabeli Gębarskiej udali się w czterodniową podróż w kierunku bardzo rzadko odwiedzanym przez starachowicką młodzież. Pierwszy dzień rozpoczął się od zwiedzania Kopalni Złota. Odkryliśmy Sztolnię Gertruda z tajemniczym Chodnikiem Śmierci oraz Sztolnię Czarną z jedynym w Polsce podziemnym wodospadem. Kolejny etap wyprawy to Muzeum Minerałów i Mennica. Z miejscowości Złoty Stok przejechaliśmy do Kłodzka, gdzie podziwialiśmy uroki Starego Miasta i Mostu Gotyckiego. Drugi dzień zmusił nas niewątpliwie do wysiłku. Przed nami pojawiły się Błędne Skały – labirynt korytarzy i wąwozów pomiędzy 6-8 metrowymi skałkami. Po wyjściu z „korytarzy” udaliśmy się na Szczeliniec –  najwyższy szczyt w Górach Stołowych został zdobyty! Po nie lada wyzwaniu pora na wizytę w Kudowie – Zdrój. Chcąc odzyskać siły kosztowaliśmy wody leczniczej, niestety jej smak nie wszystkim przypadł do gustu. Dzień trzeci – czas na stolicę Czeskiej Republiki, Pragę. Swoją wizytę w mieście o stu wieżach rozpoczęliśmy od zwiedzania praskiej Lorety i kompleksu Hradczany – Katedra św. Wita, Zamek Królewski, Złota Uliczka. Z dzielnicy królewskiej udaliśmy się na Małą Strane, dzielnicę bogatych kupców niemieckich i oczywiście na Most Karola, jeden z najważniejszych i najbardziej znanych elementów architektonicznych stolicy Czech. Po wizycie na moście powędrowaliśmy na rynek Starego Miasta, gdzie zachwycił nas Ratusz Staromiejski ze słynnym zegarem astronomicznym, Uniwersytet Karola czy Wieża Prochowa. Na koniec odwiedziliśmy centralny punkt miasta – Plac Wacława. Swoją podróż zakończyliśmy we Wrocławiu, jednym z największych ośrodków kulturalnych i intelektualnych w Polsce. Zaraz po przyjeździe podziwialiśmy „tańczące fontanny” oraz Ogród Japoński, obiekty położone w malowniczym Parku Szczytnickim. Obydwa miejsca emanują spokojem i łagodnością co pozwoliło na chwilę zapomnieć o troskach dnia codziennego i zbliżającym się małymi krokami egzaminie dojrzałości. Po wizycie w Parku udaliśmy się na Rynek – promenada Staromiejska, Biblioteka Uniwersytecka, Ostrów Tumski, Katedra św. Jana Chrzciciela, Stare Jatki Miejskie, Bazylika św. Elżbiety i Plac Solny. Na koniec wędrówki po urokliwym mieście pora na Panoramę Racławicką, jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można podziwiać relikt XIX- wiecznej kultury masowej. Wielkie malowidło „przeniosło” nas w  inną rzeczywistość. Natchnieni kulturowo wróciliśmy do Starachowic.

Click edit button to change this text.